Πέμπτη 8 Φεβρουαρίου 2018

Κωνσταντινούπολη



Πόσο χαρούμενος είμαι που θα σου μιλήσω για την Κωνσταντινούπολη, την Πόλη όπως συχνά την αποκαλούμε.Είναι τόσο όμορφη όσο φαντάζεσαι όμως; Η απάντηση για τα δικά μου μάτια είναι ένα τεράστιο ΝΑΙ.Πάμε να τα πάρουμε από την αρχή τα πράγματα.

Η ώρα είναι 3:00 το πρωΐ και με το polo bag βρίσκομαι να περιμένω το λεωφορείο όπου θα με πάει στο αεροδρόμιο Ελ.Βενιζέλος. Μου αρέσει να πηγαίνω πάντα αρκετές ώρες νωρίτερα στο αεροδρόμιο, και πραγματικά δεν ξέρω το βασικό λόγο που συμβαίνει αυτό.
Έτσι λοιπόν με εισιτήριο που κόστισε μόλις 6 Ευρώ έφτασα στο Αεροδρόμιο. Η πτήση με αεροσκάφος της aegean θα με πήγαινε στον προορισμό μου μέσα σε 1 ωρα και 10 λεπτά.
Βαλίτσα σε αυτό το ταξίδι δεν πήρα παρά μόνο το αγαπημένο μου σακίδιο όπου έχω καταφέρει να χωράω τα πάντα μέσα σε αυτό.
Η πρώτη εικόνα από την πόλη συγκλονιστική καθώς έχει ξημερώσει και πετάμε από πάνω της.Αυτή η πόλη έχει κάτι μαγικό, κτισμένη στις δύο πλευρές του Κερατίου Κόλπου, ενω επίσης είναι η μοναδική πόλη στον κόσμο που βρίσκεται σε δύο ηπείρους, την Ευρώπη και την Ασία. Η προσευχή το πρωΐ από τον μιναρέ, η αμφιθεατρική θέση της πόλης, τα μεγάλα παζάρια μπαχαρικών και κάθε λογής προς πώληση αντικείμενα, όπως και επίσης τα σπουδαία μνημεία του κόσμου, κάνουν την Κωνσταντινούπολη ξεχωριστή.
Μέσα σε λίγες ημέρες κατάφερα να χωρέσω πολλά πράγματα και να απολαύσω τις διακοπές στην πόλη.Τα βασικότερα σημεία της πόλης είναι η Αγιά Σοφιά, το Μπλε Τζαμί, το Μεγάλο Παζάρι, το Top Kapi καθώς επίσης και το Πατριαρχείο.
Στη γνωριμια μου με την πόλη με βοήθησε πολύ το τουριστικό λεωφορείο της πόλης,  καθώς ήταν το πρώτο πράγμα που έκανα όταν άφησα της αποσκευές στο ξενοδοχείο.Το συγκεκριμένο λεωφορείο έχει δύο γραμμές την κόκκινη και την μπλέ.
Με αυτόν τον ξεκούραστο τρόπο, κατάφερα να δω τα βασικά κομμάτια της Πόλης.Όταν πια ολοκληρώθηκαν οι διαδρομές με το λεωφορείο, αυτή η διαδρομή θα γινόταν και με τα πόδια.Έτσι λοιπόν ξεκίνησα από την Αγιά Σοφιά, περπάτησα προς στην γέφυρα του Γαλατά με τους υπέροχους γλάρους να πετούν από πάνω, ενώ οι άντρες ψάρευαν σε όλο το μήκος της γέφυρας. 
Την επόμενη μου στάση την έκανα στο πύργο του Γαλατά που δεν ξέρω αν έκανα καλά αλλά δεν ανέβηκα ποτέ στην κορυφή του, και αυτό γιατί η ουρά από κόσμο για να ανέβουν, θα μου στερούσε πολύ χρόνο. Έτσι λοιπόν συνέχισα την γνωριμία μου με την Πόλη με κατεύθυνση αυτή την φορά το Πατριαρχείο. Σε αυτές τις διαδρομές ξέχασα να σου αναφέρω ότι μπορείς να δεις πράγματα μοναδικά να συμβαίνουν μπροστά σου, και να ζήσεις εμπειρίες,να γνωρίσεις ανθρώπους ξεχωριστούς όπως γνώρισα εγώ κάνοντας μία "καλή πράξη".
Με κατεύθυνση λοιπόν προς το Πατριαρχείο, ένας από αυτούς του ανθρώπους που η δουλειά τους είναι να καθαρίζουν παπούτσια με προσπέρασε και πανω σε αυτήν την προσπεράσει του έπεσε μία βούρτσα.Φυσικά τον φώναξα και του την παρέδωσα.Αυτός για ευγνωμοσύνη μου ζήτησε να κάτσω δύο λεπτά να φτιάξει και τα δικά μου παπούτσια. Στην αρχή είπα όχι  και τον ευχαρίστησα, χωρίς όμως να καταλάβω αυτός ο άνθρωπος είχε απλώσει ήδη την κρέμα. Σε αυτά τα δύο λεπτά έμαθα πολλά για αυτόν, και την καταγωγή του. Επίσης έμαθα και κάτι πιο σημαντικό την λέξη ευγνωμοσύνη για κάτι τόσο απλό.
Το να βρεις το Πατριαρχείο σε μία πόλη που δεν γνωρίζεις με τα πόδια ήταν μία σχετικά δύσκολη διαδικασία, καθώς κάτι θα μου τραβούσε την προσοχή και αυτό είχε ως αποτέλεσμα το να μην ξέρω που βρίσκομαι!!😂
Τελικά όλα πήγαν καλά, και στο Πατριαρχείο μπήκα μέσα, και χάθηκα για ακόμα μία φορά στην επιστροφή σε μία γειτονιά που ακόμα και τώρα δεν ξέρω πως λέγεται με υπέροχα καφέ, πολύ γραφική, και αρκετούς φοιτητές.Τα επόμενα λεπτά θα τα περνούσα στην πλατεία Ταξίμ που οι τουριστική οδηγοί την προτείνουν ως κατάλληλη περιοχή για διαμονή και Φυσικά  για τα υπέροχα ξενοδοχεία της.Εγώ λοιπόν θα σου πως οτι δεν μου άρεσε καθόλου άχρωμη, άοσμη, αδιάφορη και το μεγαλύτερο πρόβλημα της το ότι είναι μακριά από την Αγιά Σοφιά και από άλλα βασικά αξιοθέατα.
Τα πόδια είχαν πονέσει αρκετά, ήταν ώρα για το ξενοδοχείο μιάς και το βράδυ θα το περνούσα βλέποντας ένα μοναδικό θέαμα, το διάσημο χορό των Δερβίσηδων. 
Τι είναι ο χορός των Δερβίσηδων;
Με τα χέρια ανοιχτά την μία  παλάμη του χεριού προς τον ουρανό και την άλλη προς τη γη, και το κεφάλι γερμένο προς τον ώμο, οι δερβίσηδες περιστρέφονται γύρω από τον εαυτό τους ενώ ταυτόχρονα κινούνται κυκλικά. 
Ο χορός Sema είναι γεμάτος από συμβολισμούς.
Ο εκστατικός περιστροφικός χορός των Δερβίσηδων, ασκεί μία γοητεία ανεξάρτητα από  θρησκευτικές πεποιθήσεις. 
Οι Δερβίσηδες ντυμένοι στα λευκά συμβολίζουν την αγνότητα ενώ πρίν χορέψουν φοράνε μια μαύρη κάπα με  ένα μάλλινο καπέλο που συμβολίζει το σκοτάδι.
Στόχος είναι ο δερβίσης  καθώς περιστρέφεται γύρω από τον εαυτό τουν να ενωθεί έτσι με τη Θεϊκότητα.
Ακόμα πιο όμορφο είναι αυτό που έγραψα στο αγαπημένο μου instagram, αμέσως μετά την παράσταση:
Ο ήχος τον κουντούμ σπάζει τη σιωπή (κρουστό της τούρκικης θρησκευτικής παράδοσης).οι δερβίσηδες υποκλίνονται και βγάζουν το μαύρο κάλυμμα του μανδύα τους, το φιλούν και το αφήνουν να πέσει στο πάτωμα. Με αυτόν τον τρόπο αφήνουν πίσω τους καθετί γήινο κι ετοιμάζονται να στραφούν προς τον Θεό.Ύστερα στέκουν με τα χέρια σταυρωμένα στο στήθος, ενώ στη συνέχεια ξεδιπλώνουν τα χέρια τους και περιστρέφονται.Με τα χέρια ανοιχτά την μία  παλάμη του χεριού προς τον ουρανό και την άλλη προς τη γη, και το κεφάλι γερμένο προς τον ώμο, περιστρέφονται γύρω από τον εαυτό τους ενώ ταυτόχρονα κινούνται κυκλικά. 
Ο χορός Sema είναι γεμάτος από συμβολισμούς.
Ο εκστατικός περιστροφικός χορός των Δερβίσηδων, ασκεί μία γοητεία ανεξάρτητα από  θρησκευτικές πεποιθήσεις. 
Οι Δερβίσηδες ντυμένοι στα λευκά συμβολίζουν την αγνότητα ενώ πρίν χορέψουν φοράνε μια μαύρη κάπα με  ένα μάλλινο καπέλο που συμβολίζει το σκοτάδι.
Στόχος είναι ο δερβίσης  καθώς περιστρέφεται γύρω από τον εαυτό τουν να ενωθεί έτσι με τη Θεϊκότητα.
Στην περιστροφή αυτή υπάρχει μία υπενθύμιση πως η ζωή είναι μια διαρκής κυκλική κίνηση,όπως το αίμα στο ανθρώπινο σώμα, όπως  και οι πλανήτες.
Βλέποντας αυτό το θέαμα μου ήρθαν στο μυαλού οι παρακάτω στίχοι, και με αυτούς θέλω να κλείσω αυτό το post 
«Υπάρχει μέσα σου μια δύναμη που σου δίνει ζωή.
Αυτήν ψάξε.
Υπάρχει στο σώμα σου ένα ανεκτίμητο πετράδι.
Αυτό ψάξε.
Ω, περιπλανώμενε Σούφι
αν θέλεις να βρεις τον μεγαλύτερο θησαυρό
μη κοιτάς έξω,
κοίταξε μέσα σου
κι αυτό ψάξε».
(Τζελαλαντίν Ρουμί).
Εντυπωσιασμένος από το θέαμα αυτό και μετά από αρκετή ώρα γύρισα ξανά στο ξενοδοχείο. Το επόμενο πρωί, και οι επόμενες ημέρες, ήταν χαλαρές απολάμβανα τον καλό καιρό, και το τσάι που όπου και να ήμουν μου πρόσφεραν.
Πριν σου δώσω συμβουλές και πληροφορίες για αυτό το ταξίδι που νομίζω πως σε ενδιαφέρουν, θα σου μιλήσω για μία ακόμα εμπειρία.
Το Χαμαμ:
Η ώρα 6 το πρωί και εγώ βρίσκομαι να περπατώ με κατεύθυνση το διάσημο Çemberlitaş Hamamı. 
Είναι από τα πλέον διάσημα χαμάμ στην Κωνσταντινούπολη αφού μετράει πάρα πολλά χρόνια από το 1584. Η μεγάλη πινακίδα με το όνομα Çemberlitaş Hamamı ακριβώς έξω από το χαμάμ μου  επιβεβαιώνε ότι δεν χάθηκα αυτή την φορά. Με γρήγορες κινήσεις καθώς η ανυπομονησία για αυτήν την εμπειρία με είχε κυρίευση, μπήκα στον εσωτερικό χώρο. Η επιλογές πολλές από διάφορες θεραπείες, εγώ επέλεξα ένα πλήρες πακέτο που μου στοίχισε 200ΤL και περιλαμβάνε το μασάζ με αιθέρια έλαια, το τρίψιμο με το ειδικό γάντι που εκείνη την ώρα που γίνεται έχει ένταση αρκετή, και το ατμόλουτρο.
Δεν ξέρω αν θα πρέπει να σου περιγράψω την εμπειρία αυτή με κάθε λεπτομέρεια, αρχίζω να πιστεύω ότι τα λόγια όσο και ωραία δομημένα να είναι, δεν θα καταφέρουν να μεταφέρουν την αίσθηση αυτη που ένιωσα καθώς τελείωσε η όλη αυτή ιεροτελεστία που λέγεται χαμάμ.
Βάλε το μυαλό σου να φανταστεί ζέστη, καθαριότητα, μασάζ, το άρωμα του λεμονιού που η σαπουνάδα είχε, και μετά το νερό που ερχόταν μέσα σε ένα μεταλλικό κουβά από τον άνθρωπο που είχε αναλάβει να με κάνει μπάνιο, όπως η μητέρα μου όταν ήμουν μικρός,και να ξεπλύνει στη συνέχεια κάθε σημείο του σώματος μου.
Για αυτό το ταξίδι δεν θα σου περισσότερα, θα αφήσω κάποιες στιγμές για εμένα που όταν θα μου έρχονται στο μυαλό, με κάποιες θα γελάω και με κάποιες θα μπορώ να ονειρεύομαι την επιστροφή μου ξανά στην Πόλη.


                             Πληροφορίες:
                            ------------------------
Απόσταση
Η Κωνσταντινούπολη από την Αθήνα απέχει 1 ώρα και 15 λεπτά περίπου.



Ώρα
Η θερινή ώρα έχει σταματήσει να υπάρχει για την για την Τουρκία οπότε να ξέρεις ότι έχουμε 1ώρα διαφορά.


Μετακινήσεις
Η γραμμή Μ1A θα σε πάει από το αεροδρόμιο Ατατούρκ στον τερματισμό σταθμό Yenikapı
από εκεί και με διαδρομή που στοιχίζει 20TL θα βρεθείς με ταξί στην Αγιά Σοφιά.Μην δεχτείς να πληρώσεις κάτι παραπάνω.

Το εισιτήριο του μετρό από το αεροδρόμιο στο Yenikapi κοστίζει 5LT

•Να μην ξεχάσω να σου πω ότι στην Κωνσταντινούπολη ταξιδεύεις και με διαβατήριο νέου τύπου,και κατά την είσοδο σάς θα σας δώσουν ένα χαρτάκι με την ημερομηνία εισόδου. Αυτό το χαρτάκι δεν το πετάτε με τίποτα το ξανά δείχνετε κατά την έξοδο σας. Για όσους έχουν διαβατήριο ακόμα πιο εύκολο.

Περιοχή
Η περιοχή Sultanahmet είναι η καλύτερη περιοχή για μία υπέροχη εμπειρία στην Κωνσταντινούπολη. Γραφική, γεμάτη καφέ, εστιατόρια και κοντά στα αξιοθέατα.


Ξενοδοχείο
Πολλά τα ξενοδοχεία  στην περιοχή Sultanahmet εγώ όμως επέλεξα για την διαμονή μου το Celal Sultan Hotel  λίγα μέτρα μακριά από τη Αγιά Σοφιά, με αρκετή ησυχία αφου βρίσκεται σε ένα μικρό στενό δίπλα στον μεγάλο πεζόδρομο.Το πρωινό ήταν ικανοποιητικό, η θέα από την ταράτσα στην Αγιά Σοφιά ωραία, το προσωπικό υπέροχο με καλή γνώση αγγλικών και διαθέσιμο να εκπληρώσουν κάθε επιθυμία με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.


Φαγητό
Η κουζίνα της Τουρκίας είναι μοναδική.Η γεύσης πικάντικες σε γενικές γραμμές.Θα πρέπει να δοκιμάσεις:
Το kebap
Πρακτικά είναι κομμάτια κρέατος πάνω σε καλαμάκι σουβλάκι
Simit
Το αντίστοιχο κουλούρι Θεσσαλονίκης 
Sigara Bouregi
Πρόκειται για φύλλα τυλιγμένα σαν ρολακια γεμιστά με τυρί
Çorba
Το συγκεκριμένο πιάτο είναι μία σούπα που φτιάχνετε με διάφορους τρόπους.
Lahmacun 
Λεπτή ζύμη με γέμιση άλλες φορές με κιμά άλλες πάλι με αυγό και τυρί.
Κοκορέτσι
Για αυτό τι να σου πω αφού το ξέρεις


Εστιατόριο
Πολλά υπάρχουν εγώ αγάπησα το συγκεκριμένο 
Sultanahmet Koftecisi πήγαινε και θα με θυμηθείς.


Γλυκά 
Μπακλαβάς
Το πιο διάσημο σιροπιαστό γλυκό.
Κιουνεφέ 
Πρόκειται για τηγανητό κανταΐφι σε στρογγυλό σχήμα γεμιστό με τυρί dil peyniri περιχυμένο με άφθονο βούτυρο.
Ταούκ κιοκσού 
Το συγκεκριμένο γλυκό είναι γλυκιά κρέμα
από στήθος κοτόπουλου και ήταν αγαπημένο γλυκό των Σουλτάνων του Τοπ Καπί.
Λουκούμια
Διάσημα πολύ και αυτά σε διάφορες παραλλαγές.


Ζαχαροπλαστείο
Το καλύτερο από όλα, το πιο διάσημο, το απόλυτο ζαχαροπλαστείο της πόλης ακούει στο όνομα Hafiz Mustafa  με χρονολογία γέννησης1864.



Και με όλα τα παραπάνω έφτασα στο τέλος του σημερινού μου post που σκοπό έχει να μάθεις πληροφορίες, μα ακόμα πιο πολύ να σε κάνει να ταξιδέψεις στην Πόλη που αγάπησα.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου